حساب تروریسم بایدن – WSJ

واشنگتن ، دو دهه پس از 11 سپتامبر ، بیش از تروریسم بیشتر به فکر رقابت قدرت های بزرگ است. اما گزارش جدید موسسه اقتصاد و صلح (IEP) یادآوری این است که گروه های تروریستی همچنان یک آفت جهانی هستند.

اول ، چند خبر خوب: بر اساس شاخص جهانی تروریسم IEP ، برای پنجمین سال متوالی ، تعداد تلفات تروریسم در سراسر جهان کاهش یافت. مرگ و میر بین سال 2014 و سال گذشته 59 درصد کاهش یافته است ، اما نزدیک به 14000 نفر هنوز در حوادث تروریستی جان خود را از دست داده اند. در حالی که تروریسم سیاسی راست افراطی در حال افزایش است ، این گزارش خاطر نشان می کند که به طور کلی کشنده تر از تروریسم اسلامگرا نیست و “تعداد مطلق حملات راست افراطی کم است.”

یکی از دلایل کاهش مرگ و میرها این است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه دولت اسلامی جهان را ایمن تر کرد. این گزارش 942 مورد قتل بیش از 339 حمله را در سال 2019 به این گروه نسبت می دهد. این اولین باری است که داعش از زمان فعال شدن در سال 2013 مسئول کمتر از 1000 مورد مرگ است.

بر اساس این گزارش ، “مخفف اختصاری دیگری برای داعش” استفاده می شود: “علیرغم کاهش فعالیت داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا ، گروه های وابسته داعش همچنان در سراسر جهان فعال هستند و به ویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا برجسته شده اند.” “گسترش وابستگان داعش به کشورهای جنوب صحرای آفریقا منجر به افزایش تروریسم در بسیاری از کشورهای منطقه شد. هفت کشور از ده کشور با بیشترین افزایش تروریسم در کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودند. “

آمریکایی ها ممکن است منطقی تعجب کنند که چرا باید به حملات جهادی در آفریقا اهمیت دهند. بزرگترین تهدید گروههایی مانند داعش و القاعده برای زندگی بی گناهان در همه جا است. اما هزینه های اقتصادی قابل توجهی نیز وجود دارد. این گزارش تخمین می زند: “تأثیر اقتصادی جهانی تروریسم 16.4 میلیارد دلار در سال 2019 بود.” این یک محاسبه “بسیار محافظه کارانه” است که شامل تأثیرات غیرمستقیم بر تجارت و سرمایه گذاری نیست.