جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

البته این درحالی است که در اکثر اوقات در حقیقت لاله گوش بزرگ نبوده و به علت عدم وجود چین های طبیعی، بزرگتر از نرمال بنظر می رسد. علت اصلی آن عدم تشکیل یا کم عمق بودن شیار داخل گوش است که به نام ANTIHELIXگفته می شود. جراحی پلاستیک گوش معمولاً بین یک تا دو ساعت طول می کشد. جراحی تحت بیهوشی عمومی یا خواب عمیق در یک مرکز جراحی یا بیمارستان با ایجاد یک برش بین اتصال گوش و سر و بطور معمول با برداشتن مقادیر متناسب از پوست آن ناحیه و فرم دادن به غضروف گوش با بخیه های مخصوص انجام می گردد. جراح برشی در پشت گوش ایجاد می کند. جراح توضیحات لازم را در باره عوارض جانبی و روش درمان آنها به شما خواهد داد. اگر تحت بیمه بهداشت و درمان قرار دارید، باید برای آگاهی از پوشش بیمه این جراحی، از شرکت بیمه خود استعلام کنید.

این اختلال جزو معدود دفرمیتی هایی است که بچه ها به آن توجه می کنند و هم کودک مبتلا و هم دوستان همسال او متوجه این اختلال شده وآن را به عنوان یک معلولیت و وضعیت غیر عادی درنظر میگیرند که در بسیاری از موارد منجربه مورد استهزا قرار گرفتن کودک شده، به از دست رفتن اعتماد به نفس واختلال های روانی از جمله افسردگی، گوشه گیری، و افت تحصیلی کودک می انجامد و به همین دلیل درمان بموقع و پیشگیرانه در این بیماران بسیار پراهمیت می باشد . شایعترین اختلال زیبایی لاله گوش،گوش های برجسته هستند. اما امروزه برای بعضی از نژاد سگ ها جراحی گوش فقط برای زیبایی استفاده می شود و جنبه تزیینی دارد یک حیوان آزاری محسوب میشود که البته این عمل در اکثر کشورها ممنوع بوده و جریمه را برای فرد متقاضی در بر دارد در ایران نیز به دلیل نبود پرورش دهندگان حرفه ای و اتحادیه ها و نظارت سازمان های مرتبط این جراحی ها توسط افرادی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند صورت میگیرد باور های غلط زیادی در ارتباط با جراحی گوش سگ در دنیا وجود دارد که افراد را راغب به این کار می کند مانند این که معتقدند بریدن گوش سگ باعث وحشی تر شدن و درنده تر شدن آن می شود و یا اینکه در ۹ ماهگی و فصل پاییز بریدن گوش انجام شده تا گوش زودتر خوب شود که البته تمام این باورها غلط و فقط موجب آزار و شکنجه سگ می شود جراحی گوش سگ باید در ۳ تا ۷ روزگی انجام شود تا خونریزی و درد کمتری داشته باشد و ترمیم سریعتر صورت گیرد و احتمال خونریزی کم شود اما توصیه میشود که در صورتی که سگ شما سگ گله است و به نفع سگ است که این عمل صورت بگیرد با مشورت و تحت نظارت دامپزشک انجام شود.

بعد از اتوپلاستی ( جراحی زیبایی گوش ) دور سر شما بندپیچی انجام می شود و این باعث ایجاد درد و خارش می شود. هدف از اتوپلاستی، رسیدن به نمای طبیعی لاله گوش میباشد و نه ایجاد فرم خاصی از زیبایی، از طرفی پس از جراحی اتوپلاستی کوچکتر بنظر خواهد رسید. عوارض احتمالی جراحی اتوپلاستی چیست؟ عمل زیبایی گوش چیست؟ از طرفی جراحی زیبایی گوش زودهنگام در کودکی علاوه بر ایجاد زیبایی، موجب پیشگیری از اختلالات افسردگی وافت تحصیلی ناشی از گوشهای برجسته در کودک می شود، به همین دلایل بنظر می رسد زمان ایده آل برای جراحی در شش تا هفت سالگی و قبل از سن مدرسه رفتن کودک باشد. اختلال در زیبایی ناشی از گوش های برجسته، ویژگیهای منحصر به فردی دارد و درحالی که گاهی هیچگونه ناراحتی در فرد ایجاد نمی شود. این اختلال میتواند استفاده از عینک یا ماسک را دشوار کند. برای اصلاح این اختلال لاله گوش جراحی اتوپلاستی یا عمل جراحی گوش انجام می شود. جراحان اتوپلاستی از دغدغه های بیماران خود در خصوص اسکار بعد از جراحی گوش، آگاه هستند، بنابراین آنها در پنهان کردن برش ها در نواحی خارج از دید، از مهارت بالایی برخوردارند.

با توجه به اینکه لاله گوش در هفت سالگی قسمت اعظم رشد خود را کرده است و اینکه غضروف ها در این سن بسیار انعطاف پذیر هستند، این سن زمان مناسبی برای جراحی اتوپلاستی بوده و در این سنین راحت تر می توان چین های لاله گوش را بازسازی کرد. غضروف کونکا: بزرگترین و عمیقترین تقعر در گوش خارجی. اغلب به بیماران توصیه میشود، پس از جراحی تا ۲ هفته افراد به پشت بخوابند تا به گوشهایشان فشار نیاید، برخی از افرادی که تحت جراحی زیبایی لاله گوش قرار میگیرند ممکن است احساس کنند غضروف به مقدار لازم به سمت عقب کشیده نشده است در اینگونه موارد میتوان یک جراحی کوچک ثانویه برای رضایت بیشتر بیمار انجام داد. هدف از جراحی گوش در واقع زیبایی نبوده بلکه طبیعی شدن بیمار و جلوگیری از بروز این اختلالات روانی – شخصیتی در کودک می باشد. در بسیاری از افراد باعث ناراحتیهای جدی شخصیتی – روانی میشود . از پریدن آنها از ارتفاع جلوگیری کنید چون میتواند صدمات جدی وارد سازد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد گوش برجسته نوزاد لطفا از سایت ما دیدن کنید.