بک لینک چیست و چطور ساخته می شود؟

دامنههای خریداری شده در ابتدا اعتبار و لینکهای مناسبی دارند، ولی باید برنامهای برای حفظ و ارتقای آن نیز داشته باشید. این وبلاگها به مرور زمان اعتبار و جایگاه کسب کرده و فضای مناسبی برای لینکسازی به سایت اصلی خواهند بود. مزرعه لینک از سال 1999، بله سالها پیش، در سئو مطرح شد و هدف آن ساخت مجموعهای عظیم از سایتهایی بود که با هم مرتبط بوده و به یک سایت خاص لینکدهی میکردند. ایده PBN از اینجا آغاز شد که وبمسترها به دنبال راه اندازی مزرعههای شخصی لینک افتادند زیرا پیدا کردن یک مزرعه خالی و مرتبط کار دشواری شده بود. در خرید لینک دائمی، شما یکبار پول پرداخت می کنید و برای همیشه لینک شما در آن سایت درج می شود و در خرید لینک موقت، شما لینک را برای مدت مشخصی اجاره می کنید و در صورت پایان زمان مشخص شده و عدم پرداخت مجدد، لینک شما حذف خواهد شد. سختی کار زمانی مشخص میشود که متوجه شوید برای ساخت یک PBN قدرتمند شما به تعداد زیادی از این سایتها نیاز دارید و تا زمانیکه مزرعه شما به نقطه ثمردهی برسد زمان زیادی طول خواهد کشید. مثلا اینکه شما با یک انکر تکست مشخص و از چندین دامنه متفاوت اما با آیپی یکسان، بک لینک فالو دریافت کنید، طبیعی نیست و این کار می تواند منجر به آسیب دیدن رتبه سایت شما شود.

این مقاله را نوشتیم تا دقیقاً به این نیاز شما پاسخ بدهیم. پرسش و پاسخ یکی از روش های قدیمی و موثر برای دریافت بک لینک است. جالب است بدانید که حتی با استفاده از این سرویس همچنان IP اصلی برای گوگل قابل شناسایی و ردگیری است! با زیاد شدن معاملات بک لینک گوگل الگوریتم های خود را آپدیت کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت هایی که از این روش های لینک سازی استفاده میکردند معرفی کرد. در صورتی که شبکه شما توسط گوگل شناسایی شود عواقب بدی برای همه سایتهای موجود در آن شبکه خواهد داشت. شاید به شما بگویند که سایت های موجود در لیست ما، دامین اتوریتی یا پیج اتوریتی بالایی دارند، اما گول نخورید و اینها فقط بازار گرمی است. الگوریتمهای گوگل در حال حاضر توانایی بالایی برای شناسایی محتوای تکراری دارند و در صورت مشاهده چنین صفحاتی ارزش و اعتباری به آن نمیدهند. به همین دلیل اگر قصد اجاره بک لینک را دارید، هزینه و فایده ماهیانه یا سالیانه را آن را از ابتدا انجام بدهید تا در یک عمل انجام شده قرار نگیرید و مجبور باشید همیشه هزینه ای انجام بدهید که برای شما بازدهی لازم را نداشته باشد. حالت دوم : لینک سایت شما را با انکر تکست دلخواه به گونه ای در سایت قرار می دهند که در تمام صفحات آن سایت نمایان شود.

این بار هم اما ذهنهای خلاق و همیشه فعال در سئو بیکار نبوده و راه جدیدی برای ساخت PBN پیدا کردند که مفهوم آن را به Private Backlink Network گسترش داد. در این برهه که همزمان با ورود سرویسهای متنوع ساخت وبلاگ بود عملا پیدا کردن یک مزرعه خلوت و ارزشمند کار دشواری بود. الگوریتمهای گوگل پیشرفت کردند و ارزشی که برای این دست از سایتها در نظر میگرفتند کمتر از گذشته بود. حال در میان این بک لینک ها، برخی بک لینک ها را می توان به صورت رایگان به دست آورد. بک لینکها را میتوان به عنوان مکالمهی میان وب سایتها نیز شناخت، زیرا شما با هر کلیک روی هر کدام از آنها به بالا رفتن سئو نیز کمک خواهید کرد. در این روش مدیر سایت مجموعهای از وبلاگها و سایتهای مختلف را ایجاد کرده و محتوایی مرتبط با موضوع سایت خود در آنها قرار میدهد. بک لینک، انواع مختلفی داشته که در اینجا می توانید تعریف دقیق بک لینک به همراه انواع مختلف آن(فالو، نوفالو و دوفالو) را ببینید. 1- ممنوع بودن تبلیغات در فروم: برخی از (نه تمام!) صاحبان فروم ها و انجمن های مختلف از این که شما در فروم آن ها لینک بیلدینگ می کنید و در ازای آن به آن ها پولی پرداخت نمی شود، عصبانی می شوند.

بک لینک نوفالو (No Follow) که به صورت قرار دادن نظرات در پست های وب سایت های دیگران، درج مطالب در فروم ها،نوشتن پست میهمان و … در نتیجه اگر سایتهای شما به جمعآوری محتوا از وب و انتشار بیهدف آنها مشغول باشند شانسی برای حفظ اعتبار و انتقال آن به سایت اصلی ندارند. بسیاری از مدیران همچنان آشنایی با بک لینک و تاثیرات مثبتی که بر روی وب سایت های آنها می گذارد آشنایی ندارند به همین منظور قصد داریم تا در ادامه در رابطه با بک لینک بیشتر صحبت کنیم. برای آشنایی با این روشها پیشنهاد میکنیم سلسله مقالات وبسیما در زمینه سئو کلاه سفید را مطالعه کنید. راهاندازی یک PBN قوی یا دنبال کردن استراتژیهای سئو کلاه سفید؟ لینک به معنای زنجیر است و برای هدایت کردن کاربران از صفحه جاری به صفحه ای دیگر استفاده میشود. البته مخفی کردن اطلاعات Whois برای شما هزینههای اضافی خواهد داشت و همینکار موجب مشکوک شدن بیشتر گوگل به این دامنهها میشود. در نتیجه پیشنهاد میشود دامنهها به نام افراد مختلفی ثبت شوند.

تشکیل شده اند. در دوره آموزش سئو نیز به طور مفصل در مورد تکنیک های لینک سازی صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنم این دوره را از سایت تهیه کنید و ببینید. اگر بک لینک خود را در حجم بالا و در مدت کوتاه تهیه کنید پس روال منفی را در روند تهیه بک لینک در سئو سایت اجرا نموده اید. اگر بگویم رعایت اصول لینک سازی خارجی مساوی است با همان چیزی که فروشندگان آن را بک لینک طبیعی معرفی می کنند، بی راه نگفته ام. اگر Referring Domain های این سایت را بررسی کنید، متوجه می شوید که IP سایت هایی که به صورت انبوه به شهر کاغذی لینک داده اند، یکی است. هرچند این ابزار ها همیشه دقیق نیستند و ممکن است متوجه منشن سایت شما نشوند. احتمالا تا همینجا متوجه شدید که راهاندازی یک شبکه خصوصی از سایتها چقدر ریسک، هزینه و زحمت دارد. در این سایتها در بخش درج وب سایت و امضاء و یا بخش درباره من می توانید بک لینک ایجاد کنید. همانطور که در بخش بک لینک چیست مطالعه نمودید ، فاکتورهای مهمی برای تشخیص سایتی که برای فروش بک لینک قوی مورد انتخاب ماست وجود دارد.