برای خرید لابستر سرپهن چه نکاتی را لازم است بدانیم

بسیاری از گونه‌های مختلف خرچنگ در اقیانوس‌های جهان زندگی می‌کنند، اما گونه‌ای که ما در ایالات متحده با آن بیشتر آشنا هستیم، خرچنگ آمریکایی است. خرچنگ آمریکایی در امتداد خط ساحلی اقیانوس اطلس آمریکای شمالی از کارولینای شمالی تا لابرادور یافت می شود. آنها معمولاً به دام افتاده و در بازار غذاهای دریایی، به ویژه در امتداد سواحل نیوانگلند، فروخته می شوند.

برای خرید لابستر سرپهن کلیک کنید

ساختمان بدن

ساختار بدن خرچنگ با اسکلت بیرونی سخت و بدن بسیار تکه تکه یا چند مفصلی مشخص می شود. خرچنگ ها دارای پنج جفت زائده هستند که دو جفت آن دارای پنجه هستند. در حالی که یکی از پنجه ها، که به عنوان سنگ شکن شناخته می شود، گرد است و برای له کردن طعمه استفاده می شود، پنجه دیگر که به عنوان سیزر یا پینچر شناخته می شود، باریک است، دارای تیغه ها یا دندان های دندانه دار است و برای بریدن یا گرفتن طعمه استفاده می شود. این زائده ها، علاوه بر یک جفت آنتن و شش جفت حسگر دهان، به قسمت بزرگ و سفت و سخت جلویی خرچنگ معروف به سفالوتوراکس متصل می شوند. قسمت پشتی و انعطاف پذیر خرچنگ که معمولاً به آن دم می گویند، دارای یک سری شناگر در هر یک از طرفین آن و یک قسمت باله مانند در انتهای آن است.

 

تولید مثل و رشد

پس از جفت گیری خرچنگ، خرچنگ ماده هزاران تخم تولید می کند که تقریباً یک سال به شناگرهای او چسبیده است. پس از این دوره، تخم ها می افتند و از تخم بیرون می آیند و لاروهای باقی مانده به عنوان موجودات کوچک شبیه میگو زندگی خود را آغاز می کنند. آنها تقریباً یک سال دیگر در اطراف شنا می کنند، پلانکتون می خورند و پوسته پوسته می شوند یا اسکلت بیرونی خود را می ریزند – فرآیندی که آنها حدود 15 بار قبل از اینکه به پایین بیایند و زندگی بزرگسالی خود را شروع کنند، انجام می دهند. در طول پنج سال آینده، خرچنگ دریایی به طور متوسط ​​به وزن حدود 3 پوند رشد خواهد کرد و به پوست اندازی 4 یا 5 بار در سال ادامه خواهد داد. اگر در هر نقطه ای، خرچنگ زائده ای را از دست بدهد، می تواند جایگزینی برای آن بسازد.

 

رنگ

خرچنگ آمریکایی معمولاً با رنگ قرمز مرتبط است. با این حال، در حالی که برخی از خرچنگ ها به طور طبیعی قرمز یا به احتمال زیاد قرمز تیره هستند، بیشتر آنها سبز آبی تیره هستند. خرچنگ های سفید، زرد و کاملا آبی نیز یافت شده اند. رنگ قرمز روشنی که ما با خرچنگ ها مرتبط می کنیم، تنها پس از پختن به وجود می آید. با این حال، خرچنگ های سفید که آلبینوس واقعی هستند، حتی پس از پخته شدن نیز سفید باقی می مانند.

 

عادات غذایی

 

خرچنگ ها در درجه اول لاشخور هستند و از ذرات ماده بیولوژیکی که از اقیانوس بالا می ریزند تغذیه می کنند. با این حال، آنها همچنین موجودات زنده کوچکی را که در کف دریا یا نزدیک آن زندگی می کنند، مانند ستاره های دریایی، صدف ها، خارپشت های دریایی و حتی ماهی های ریز شکار می کنند.