بازگشت اقتصاددانان اوباما

اگر جو بایدن می خواهد دولت نوظهور خود را از دولت باراک اوباما متمایز کند ، در انتخاب مشاوران اقتصادی که روز دوشنبه معرفی شد موفق نبوده است. آنها پیشکسوتان اوباما هستند که به هزینه بیشتر ، مقررات بیشتر ، مالیات بیشتر و پول راحت تر اعتقاد دارند. امیدواریم نتیجه بهتر از آنچه در سالهای اوباما به “رکود سکولار” معروف شد ، باشد.

جانت یلن ، نامزد خزانه داری ، یک اقتصاددان با رزومه سیاسی برجسته است. او یک کینزیایی از مدرسه جیمز توبین است که معتقد است به عنوان محرک مالی و نرخ بهره پایین هزینه می کند. وی به عنوان رئیس فدرال رزرو در دوره دوم آقای اوباما ، در افزایش نرخ بهره و کاهش خرید اوراق قرضه بانک فدرال کند شد. وی به احتمال زیاد ترجیح می دهد ترکیبی از سیاست 2009 به سبک 2009 را با خسارت هزینه ها در حالی که از فدرال رزرو فدرال خواسته است از آن کسب درآمد کند.

آقای بایدن همچنین با جارد برنشتاین ، معمار محرک اوباما که در ژانویه 2009 مشهور پیش بینی کرد که هزینه ها بیکاری را زیر 8٪ نگه می دارد و تا پاییز 2010 به 7٪ می رسد ، ثبت نام کرده است. نرخ بیکاری در اکتبر 2009 به 10٪ رسید ، تا آوریل 2010 در 9.9٪ باقی ماند و تا نوامبر 2013 به زیر 7٪ نرسید. آقای برنشتاین به “ضریب” کینزی اعتماد کرد که 1 دلار از هزینه های جدید به همان اندازه بازده دارد به عنوان 1.57 دلار اضافی یا بیشتر از تولید ناخالص داخلی اضافی. دوباره اشتباه.

آقای برنشتاین به شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید خواهد پیوست ، جایی که رئیس او سسیلیا روس اقتصاددان پرینستون خواهد بود. او پیشکسوت کاخ سفید کلینتون و اوباما است. کارهای آکادمیک وی بر روی موضوعات اقتصاد خرد مانند آموزش و بازار کار متمرکز بوده است و تحقیقات وی در مورد مزایای انتخاب مدرسه تردید دارد.

شورای اقتصاد ملی آقای بایدن که هماهنگی سیاست های اقتصادی در کاخ سفید را بر عهده دارد ، توسط برایان دیز ، دیگر کهنه کار اوباما رهبری می شود. آقای دیز به طراحی کمک مالی خود در سال 2009 کمک کرد که برای جریمه کردن قراردادهای دارندگان اوراق قرضه بحث برانگیز بود. در تبعید سیاسی او برای BlackRock کار کرده است ، جایی که او رئیس جهانی برای سرمایه گذاری پایدار است – نمونه کارها سیاسی برای مسائل زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت (ESG).