انگلستان قدرت های جدیدی را برای جلوگیری از تسخیر خارجی شرکت های استراتژیک پیشنهاد می کند

لندن – دولت انگلیس قانون جدیدی را برای تقویت قدرت خود برای جلوگیری از تسخیر خارجی شرکت های انگلیسی پیشنهاد کرد ، آخرین تلاش نخست وزیر بوریس جانسون برای محافظت از صنایعی که برای امنیت ملی کشور استراتژیک یا مهم تلقی می شود.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال جاری ، دولت این کشور سعی کرده است میان استقبال از سرمایه گذاری خارجی و محافظت از صنایع استراتژیک در مقابل ، به ویژه در میان نگرانی ها در مورد خرید شرکت های تحت حمایت دولت چینی ، حد وسطی ایجاد کند. این ترس با همه گیری Covid-19 بیشتر شده است ، زیرا دولت انگلیس تلاش می کند هم تجهیزات تجهیزات محافظتی و هم دارایی معنوی را برای مبارزه با ویروس افزایش دهد.

طبق قوانین پیشنهادی ، سرمایه گذاران باید معاملات مربوط به 17 بخش از جمله هسته ای ، هوش مصنوعی ، حمل و نقل ، انرژی و دفاع را به دولت اطلاع دهند. این قوانین یک رژیم تصرف با قدمت 20 ساله را به روز می کند که دولت می گوید دیگر کافی نیست.

سیستم جدید معاملات را ظرف مدت 30 روز با یک جدول زمانی مشخص شده در قانون نمایش می دهد. افرادی که این قانون را رعایت نکنند با جریمه نقدی حداکثر 5٪ از گردش مالی در سراسر جهان یا حداقل حداقل 10 میلیون پوند معادل 13 میلیون دلار و حبس تا پنج سال روبرو می شوند.

مقامات می گویند که این قوانین جدید برای همه ملیت ها اعمال می شود و به ویژه چین هدف قرار ندارد. با توجه به اکثریت دولت در پارلمان ، این قانون احتمالاً تقریباً به شکل فعلی تصویب می شود.