انواع لوله و مشخصات آن ها چیست – اینرژی

کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قطر اینچ تا ۸ اینچ تولید لوله بدون درز خرید می گردند . لوله های بدون درز یا لوله های مانیسمان در سایزهای 1/8 تا 24 اینچ تولید می گردند. برخی این لوله را در ضمره لوله های آلیاژی تقسیم بندی میکنند در صورتی در تقسیم بندی های معمول جهانی این لوله در دسته انواع لوله کربن استیل دسته بندی می گردد. استاندارد مربوط به لوله A333 تنها برای شرایط دمایی پایی تعریف شده است و به عنوان لوله برودتی گفته می شود به همین دلیل همه انواع سایز لوله های بدون درز شامل حال این نوع لوله نمیشود و در سایزهای محدودی تولید میگردد.

ضخامت لوله های مسی سخت را با حروف K، L و M مشخص می کنند. تا سال ها همه با این مشکل کنار می آمدند، تا زمانی که لوله بدون درز(لوله مانیسمان) لوله سیملس ساخته شد و این مشکل را رفع کرد. جنس این لوله ها از چدن ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ ، شکل و طول لوله ،نوع اتصالات آنها با هم متفاوت هستندو اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند .

از کاربرد انواع لوله استنلس استیل میتوان به صنایع غذایی و تسویه خانه های آب و تسویه خانه های فاضلاب اشاره کرد. بنا بر این در شرایط غوطه وری لوله در سیال های حاوی اکسیژن (همچون تسویه خانه های فاضلاب) یا شرایطی که سیال خورنده از داخل لوله منتقل میشود و همچنین برای انتقال آب تسویه شده که نیاز به انتقال به صورت پاک وجود دارد از این نوع لوله استفاده میگردد. از مزایای لوله های CPVC مقاومت در برابر عبور اکسیژن و مقاومت در برابر اشتعال می باشد. به لوله استنلس استیل لوله فولاد ضد زنگ نیز گفته میشود و همانطور که از نام آن پیداست ویژگی اصلی این نوع لوله مقاومت در برابر اکسیداسیون یا همان زنگ زدگی است.

این لولهها از لحاظ طول عمر، مقاومت در برابر ضربه، خوردگی، تحمل دما و ضریب اصطکاک گزینهای عالی بوده و برای انتقال آب آشامیدنی کاملا سازگار هستند. این نوع لوله ها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده میشود ولی مورد استفاده اصلی آنها در تهویه مطبوع است .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کارخانه تولید لوله بدون درز اهواز لطفا از سایت ما دیدن کنید.