آدیوس افغان ترامپ – WSJ

مقامات پنتاگون روز دوشنبه گزارش ما را یکشنبه شب تأیید کردند که انتظار می رود رئیس جمهور ترامپ دستور کاهش نیرو دیگری در افغانستان را صادر کند – با مهلت تعیین شده دقیقاً قبل از اینکه وی از 20 ژانویه کار خود را ترک کند. پایان ریاست جمهوری او.

قطعاً هیچ دلیل منطقی نظامی برای کاهش نیروهای آمریکایی به 2500 وجود ندارد. زمانی که آقای ترامپ خواستار کاهش از 8000 بود ، ژنرال ارتش اسکات میلر ، فرمانده ایالات متحده در افغانستان ، سطح فعلی 4500 فعلی را اوایل سال جاری توصیه کرد. به نظر می رسد این 2500 مانند تعدادی از کلاه ایمنی پنتاگون است که به عنوان گزینه ای دلخواه برای عقب نشینی کل فاجعه بار که آقای ترامپ هفته گذشته در نظر داشت ، بود.

این نیروی کوچکتر تا 15 ژانویه به معنای آن است که چیزی در مأموریت ایالات متحده اعطا خواهد شد که شامل پشتیبانی از نیروهای افغان ، هماهنگی استفاده از نیروی هوایی ، جمع آوری اطلاعات و عملیات ضد تروریستی علیه القاعده و دولت اسلامی است. در مقطعی ، سطح کم نیروهای نظامی به خطری برای سربازان آمریکایی تبدیل می شود زیرا آنها نمی توانند از نیروی کافی محافظت کنند.

آقای ترامپ می گوید وقت آن است که برویم زیرا ما 19 سال آنجا بوده ایم و بس. اما این یک تصور سیاسی است که توسط وفادارانی که وی در چند روز گذشته مسئولیت پنتاگون را بر عهده داشته است ، در ذهن او قرار گرفته است. کاهش سریع نیروها باعث تقویت دیدگاه طالبان می شود که آنها نیازی به مصالحه در مذاکرات با دولت افغانستان ندارند زیرا آمریکایی ها مایل به عزیمت هستند.

یک دید واضح از سهام روز دوشنبه در طبقه سنا توسط رهبر اکثریت میچ مک کانل ارائه شد. “خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان اکنون به متحدان ما آسیب می رساند و افرادی را که برای ما آسیب می خواهند خوشحال خواهد کرد. خشونت علیه افغان ها هنوز بیداد می کند. طالبان به شرایط به اصطلاح توافق صلح پایبند نیستند. ”آقای مک کانل گفت. وی افزود: “پیامدهای خروج زودرس آمریكا حتی از عقب نشینی پرزیدنت اوباما از عراق در سال 2011 كه به ظهور داعش و دور جدید تروریسم جهانی دامن زد ، حتی بدتر خواهد بود. این یادآوری عزیمت تحقیر آمیز آمریکایی ها از سایگون در سال 1975 است.