چگونه توافق آب و هوایی پاریس را متوقف کنیم

جو بایدن قول داده است که در روز اول به توافق نامه آب و هوای پاریس بپیوندد ، اما رئیس جمهور ترامپ می تواند جلوی داشتن هرگونه قدرت قانونی الزام آور را بگیرد.

پرزیدنت اوباما در سال 2015 با اقدام اجرایی توافق نامه بین المللی را امضا کرد ، این بدان معنا بود که آقای ترامپ می تواند همانند سال 2017 از آن خارج شود. طبق شرایط توافق ، این عقب نشینی از 4 نوامبر عملی شد ، 2020. تعهد آقای اوباما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حداقل 26٪ تا سال 2025 از نظر قانونی الزام آور نبود. فقط رضایت سنا از تصویب آن می توانست چنین باشد – و اگر آقای اوباما آن را ارائه می داد ، اتاق فوقانی به راحتی آن را رد می کرد.

با این حال اگر آقای بایدن ایالات متحده را به توافق برساند ، ممکن است این قانون سنگین تر شود. اگرچه چیزی در مورد شرایط توافق نامه یا نحوه وارد شدن آن به ایالات متحده وجود ندارد که آن را از نظر قانونی برای ایالات متحده لازم الاجرا کند ، اما برخی از گروه های سبز ممکن است یک دادگاه فدرال دوستانه برای تولید این نتیجه پیدا کنند.

مثال: آقای ترامپ برنامه اقدام معوقانه آقای اوباما در سال 2012 برای مهاجرت را لغو کرد ، اما همچنان پابرجاست. اگرچه DACA با اقدام اجرایی ایجاد و معکوس شد ، دادگاه عالی در خرداد ماه به دلیل اینکه “تصمیم دولت ترامپ بر اساس قانون رویه های اداری” تصمیم “خودسرانه و دمدمی مزاجی” بود ، لغو آن را مسدود کرد. منطق دادگاه رویه ای بود. قضات انکار نکردند که رئیس جمهور می تواند اقدام اجرایی سلف را معکوس کند. اما وكلا و قضات خلاق می توانند راه هایی برای جلوگیری از تغییر سیاست های رئیس جمهور جدید پیدا كنند ، با اینكه كنگره هرگز نتواند حرفی بزند.

برای جلوگیری از توافق آب و هوایی پاریس از چنین قدرت ناعادلانه ای ، آقای ترامپ باید آن را به مجلس سنا تسلیم کند و رهبر اکثریت میچ مک کانل باید یک رأی گیری سریع را تعیین کند. این قطعاً رد می شود – تصویب به دو سوم رأی نیاز دارد – و بعید است كه هر دادگاهی متعاقباً بتواند معاهده ای را كه با قانون منعقد شده است دوباره احیا كند. بدون کمک قضات ، آقای بایدن برای لازم الاجرا کردن توافقنامه به یک رأی تصویب برنده احتیاج دارد ، که هر چقدر دموکرات ها در دور دوم ژانویه و انتخابات میان دوره ای جورجیا به خوبی عمل کنند ، احتمالاً نمی توانست به آن برسد.