پژو پارس موتور زانتیا همون پژو پارس Tu5 هستش؟

علت این سر و صدا دقیق نبودن اندازههای آن است به طوری که میل سوپاپ در جای خودش با لرزش کار میکند. اجازه دهید قبل از ورود به مراحل تست و زورآزمایی با این خودرو کمی به انواع و اقسام خودرو پارس یا همان پرشیا اسبق بپردازیم؛ خودرویی که در ابتدا با موتوری با نام XU7JP/L3 و حجم دقیق 1781 سیسی در سال 78 روانه بازار شد؛ خودرویی با ظاهر جذاب و جنگجو که اولین موتور انژکتوری محصولات ایران خودرو را در دل خود جای داده بود. این سنسور همانند سنسور ناک در اثر ضربه یا شتاب وارده از خود تولید جریان میکند. لطفا توصیه های قبل از عملیات مونتاژ موتور کامل پژو را که از طریق گروه های مجازی فروشگاه یدک خواجه و یا مستقیما از طریق کارشناسان فروشگاه به شما منتقل می شود به مکانیک خود انتقال داده و برحسن انجام آن درمراحل قبل و بعد از نصب موتور نظارت فرمایید. اکثر محصولات تویوتا به دوام بالا و کیفیت مناسب مونتاژ شهره هستند، که پرادو هم ازاین قاعده مستثنی نیست.

ولی جالب است بدانید سالهای سال این خودرو به دلیل کیفیت عالی و امکانات و آپشن های عالیش طرفداران زیادی داشته است. و باید بدانید که هزینه تعویض تسمه تایم زانتیا (1800 یا 2000) طبق نرخ اتحادیه 60 هزار تومان میباشد. در صورت خرابی TPS موتور در هنگام گاز خوردن ریپ میزند یا دور موتور از یک حد خاصی بالا تر نمی رود . چنانچه اختلال در دور موتور همزمان با گاز دادن بروز نماید ولی ولتاژ خروجی TPS دچار اختلال نباشد سنسور فشار هوا معیوب است . روش تست آن با مولتی متر پیچیده و در کارگاه تقریباً غیر ممکن است لذا برای این کار از دستگاه عیب یاب کمک میگیریم . بدلیل هزینه بالای قطعات و سیستم های مرتبط زیاد با این مجموعه لازمست که در عیب یابی و پیدا کردن منشاء خرابی دقت بسیاری مبذول گردد . این خودرو را همه جا دیده اید؛ تاکسیهای خصوصی و عمومی، پلیس محسوس و نامحسوس و بسیاری از ادارات. پژو پارس ایران خودرو چندین سال است که با همین شکل و ظاهر در بازار عرضه میشود ولی بسیاری از مردم معتقدند باوجود گذشت زمان طولانی از طراحی آن، همچنان خودروی زیبایی است و در برابر رقبا در بازار ایران، بهترین گزینه به شمار میرود.

پژو پارس ایران خودرو در ابتدا با همان موتور 1.8 لیتری به کار رفته در پژو 405 عرضه شد ولی به مرور، موتورهای دیگری هم در این خودرو مورد استفاده قرار گرفت. چند سال قبل هم ELX در نسخهای با نام XUM عرضه شد که از یک موتور 2.0 لیتری بهره میبرد. با مولتی متر فقط خرابی گرمکن قابل تشخیص است . هنگام نصب آن لازم است تا با گشتاور 2 کیلو گرم متر بسته شود تا عملکرد مناسب خود را داشته باشد . این سنسور یک پتانسیو متر است که به چرخش دریچه گاز (بازوبسته شدن) مقاومت های مختلفی از خود نشان میدهد . پس از آن شرکت های مختلفی که بهترین آنها دیناپارت بوده است قطعات و لوازم زانتیا آن را تولید نمودند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما پس از گذشت 4 سال و در سال 96، خبر از تولید مجدد آن داد و تصمیم گرفت پژو پارس را با موتور TU5 به همراه جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار کند. پژو پارس در بازار ایران باید به رقابت با خودروهایی نظیر پژو 206 صندوق دار، رانا، تندر 90 و دنا بپردازد.

خودرویی با 110 اسب بخار و رینگهای آلومینومی 15 اینچی. موتور ۶سیلندر 8/3 لیتری در کنار جعبه دنده ۶سرعته تیپ ترونیک، کشش مناسبی برای وراکروز به ارمغان آورده است و ۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. اینکه هرچه گشتاور موتور در دور بیشتری حفظ شود، میزان کشش خودرو بیشتر میشود. این موتور مشخصا توانست مصرف سوخت خودرو را تا قدری کاهش دهد ، اما به واسطه گشتاور پایین تر ، قابلیت کشش خودرو دچار ضعف شد و از سوی دیگر وزن بالاتر پژو پارس نسبت به پژو 206 مزید بر علت شد تا این مدل شتاب پایین تری از مدل موتور زانتیا سال داشته باشد. از جمله معایب پژو پارس سال داشبورد جدید و دیگر انواع این مدل پژو، سیستم ترمزگیری آن است. از جمله موتور TU5 و موتور زانتیا در مدل ELX. پژو پارس در بین سالهای 1390 تا 1390 در یک مدل با جعبه دنده اتوماتیک تولید میکرد که در سال 92 تولید آن متوقف شد. پژو پارس ایران خودرو در واقع یک نسخه بهروزشده از پژو 405 است که برای طراحی ظاهر بدنه آن از پژو 406 الهام گرفته شده. ما یه پرشیا سال دارم شیش ماه نمیشه گرفتیم ازش راضی هستیم شتابش خیلی خوبه تو جاده اصلا سرو صدا نمیکنه.رینگ زیرش معمولی به خاطرهمین بعضی موقه اذیت میکنه چون مقاومتش نسبت به رینگ تزعینی که ایران خوردرو زده کمتر.