درمان کم شنوایی با جدیدترین روشهای روز دنیا

بازه قیمتی آن بین 5 تا 19 میلیون می باشد . با توجه به تکنولوژی بالای سمعکها و شارژرها قیمت آن ها در بازه 4 تا 13 میلیون تومان متغییر است. این شرکت در سال 1940 بنیان نهاده شد و از این سال با کیفیت ترین و مورد اعتماد ترین ها را برای بیماران شروع به تولید کرد (Same and fayeposen) اولین درمان کم شنوایی با جدیدترین روشهای روز دنیا مدل به نام (Belton model H) در سال 1940 در شیکاگو به بازار عرضه شده و در دهه 50 میلادی اولین نمایندگی را برای ارائه خدمات به بیماران تأسیس کرد و در این دهه اولین مدل پشت گوشی کوچک و قدرتمند به نام Serenade و اولین مدل داخل گوشی خود به نام Bravo را وارد بازار کرد و در سال های متمادی با گسترش تحقیقات و توسعه فناوری خود، انواع سمعک با تکنولوژی های جدید و در حال پیشرفت را برای کم کردن مشکلات افراد کم شنوا ارائه کرده و در سال 2000 میلادی توسط گروه GN خریداری شده و با اضافه شدن تکنولوژی این گروه و ارائه هر چه بهتر خدمات توانسته جوائز بین المللی زیادی را کسب کند.

در سال 1956 اولین محصول خود سمعک جیبی widex 561 را وارد بازار کرده و با گذشت زمان و تحقیقات گسترده، اولین سمعک قابل برنامه ریزی به نام Quattro Q8 را ساخته و در سال 1995، آن مدل کاملاً دیجیتال را به دنیا معرفی کرد. اگر چه احتمال بهبود خوب تا عالی وجود دارد، در 15% از مبتلایان به کری ناگهانی ( SSHL ) کاهش شنوایی با گذشت زمان بدتر می شود. کلینیک شنوایی سمعک اشراق به منظور بهبود ارائه خدمات به مشتریان خود و افراد کم شنوا با اکثر بیمه های درمانی در این زمینه همکاریهای لازم را دارد. اکثر بیمه های درمانی در ایران مبلغی از هزینه های درمان کم شنوایی را تحت پوشش خود قرار می دهند و افرادی که زیر نظر این بیمه ها هستند می توانند از این خدمات استفاده نمایند. از بیمه هایی که در زمینه سمعک فعالیت دارند می توان به بیمه ی خدمات درمانی، بیمه ی تأمین اجتماعی، بیمه ی خدمات درمانی نیروهای مسلح، بیمه ی پارسیان، بیمه ی شرکت نفت، بیمه ی بانک ملی، بیمه ی آسیا، بیمه ی میهن، بیمه ی نظام آسایش، بیمه ی ایران، بیمه ی البرز، بیمه ی هواپیمایی، بیمه ی سلامت، بیمه ی صدا و سیما، بیمه ی البرز، بیمه ی شهرداری، بیمه ی بانک ملت، بیمه ی بانک سپه، بیمه ی بانک تجارت و بیمه ی بانک کشاورزی اشاره کرد.

بهتر است بدانیم که شما باید ابتدا سمعک مورد نظر خود را تهیه کنید و بعد از آن برای دریافت مبلغ آن از طرف بیمه خود اقدام نمایید. از آن جایی که نیاز به انواع سمعک با توجه به مشکلات شنوایی در دنیا وجود دارد شرکت های مختلفی در صدد آن هستند که انواع مختلفی را به وجود آورند. این برند با قیمت های مختلفی از 2،000،000 تومان تا 12،000،000 تومان در بازار به فروش می رسد؛ که اختلاف آن ها در کیفیت می باشد. توسعه و فن آوری این شرکت به صورت مداوم در حال تغییر و پیشرفت بوده به نحوی که اولین بار تکنولوژی WDRC در سمعکها را معرفی کرده و اولین شرکتی بوده که فن آوری بی سیم 4/2 گیگاهرتز (جهت اتصال مستقیم سمعک به تلفن همراه) را ارائه کرده است و از سال 2014 تمامی محصولات خود را با Ip68 (مولفه های ضد گرد و غبار، و ضد آب و تعریق) روانه بازار کرده است

این دستگاه با عمل جراحی در گوش کار گذاشته میشود و توسط دستگاهی که در خارج از گوش قرار دارد، فعال میگردد. این شرکت که در شهر مینه سوتا آمریکا واقع می باشد بعد از مدتی کار در این زمینه به فکر آن افتاد که می تواند خود نوعی سمعک ویژه ای را تهیه نماید؛ که در داخل گوشی های CE1 به کار گرفته می شد. سمعکهای این شرکت در 200 کشور دنیا ارائه شده و دارای 3800 پرسنل می باشد و جوایز مختلفی را به دلیل ایده های نو و ارائه فن آوریهای جدید کسب کرده است. استخوانی به خاطر تکنولوژی خاص خود و استفاده از ارتعاش دهنده های استخوانی ، نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت بالاتری می باشند سمعکهای تل دار استخوانی که مونتاژ داخل هستند قیمت پایین تر و وادراتی دارای قیمت بالاتری می باشند . کم شنوایی و ناشنوایی و یا از دست دادن تدریجی حس شنوایی به صورت کامل یا جزئی به ناتوانی در شنیدن صداها اشاره دارد. نویز: افت شنوایی ناشی از ویز یکی از شایع ترین بیماری های شغلی در جوامع توسعه یافته و همینطور جوامع رو به توسعه است. 

منبع این مطلب

 

https://samakmehrazin.com/%DA%A9%D9%85-%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/