حقوق و دستمزد یک Covid استراحت می کند

گزارش مشاغل ماه نوامبر ناامیدکننده بود ، هرچند تقریباً به اندازه ای که سیاستمداران روز جمعه ادعا کردند. دموکرات ها و جمهوری خواهان اخبار را به عنوان توجیهی برای لایحه هزینه 1 تریلیون دلاری که می خواهند قبل از پایان سال تصویب کنند ، دریافت کردند.

جو بایدن این گزارش را “ناخوشایند” و “اقتصادی راکد نشان می دهد” خواند ، در حالی که پیتر ناوارو ، اقتصاددان کاخ سفید ، گفت که این اعداد به معنای “خراب شدن قطار است ، مردم” و این وظیفه کنگره است که سوئیچ ها را بداند ، بنابراین قطارها ضربه نزن. ” اخبار بد اقتصادی وقتی که می خواهید پول م whenدیان را خرج کنید ، اخبار سیاسی خوبی است.

با این حال گزارشات مشاغل در ماه با خالص 245،000 شغل جدید گسترش یافت و نرخ بیکاری به 6.7٪ کاهش یافت ، گزارش شغل به سختی یک فاجعه بود. اقتصاد خصوصی با 344،000 شغل جدید حتی بهتر عمل کرد ، که با کاهش در حقوق و دستمزد دولت جبران شد – این عمدتا به دلیل پایان 93،000 شغل سرشماری موقت بود. دولت های ایالتی و محلی خالص 13000 نفر را از دست دادند ، تقریباً همه موارد مربوط به تعطیلی مدارس محلی بود.

بسیاری از اقتصاد هنوز به خوبی از رکود همه گیر بهبود می یابد ، زیرا تولید و ساخت هر دو 27000 شغل در ماه اضافه کرد. حمل و نقل و انبارداری با 145000 استخدام جدید یک ماه باندبازی داشت ، زیرا آمازون همچنان به استخدام 1400 کارگر در روز ادامه می دهد. والمارت از ماه مارس به این سو دهها هزار کارگر جدید آمریکایی اضافه کرده است ، زیرا فروش آنلاین آن افزایش یافته است و این هفته بیش از 700 میلیون دلار پاداش نقدی جدید برای کارمندان اعلام کرده است. خرده فروش 2.8 میلیارد دلار پاداش کارکنان در سال جاری پرداخت کرده است.

بخشهای درگیر اقتصاد خرده فروشان کوچکتر ، مشاغل کوچک و خدمات مصرف کننده هستند که در میان افزایش شدید عفونتهای Covid با فاصله اجتماعی بیشتر مواجه می شوند. استخدام برای فصل تعطیلات کمتر از حد معمول بود. رستوران ها و بارها که در دوره نقاهت قرار داشتند ، در این ماه 17400 شغل را از بین بردند.