ترامپ و دور دوم جورجیا

مهمترین ماجرا در سیاست برای ماه آینده نتیجه پیش بینی شده انتخابات ریاست جمهوری نیست. این دو مسابقه دور دوم در جورجیا در 5 ژانویه است که تعیین می کند چه کسی سنا را کنترل می کند و جهت سیاست های آمریکا برای دو سال آینده را کنترل می کند. اگر جمهوری خواهان این کرسی ها را از دست بدهند ، رئیس جمهور ترامپ دلیل اصلی آن خواهد بود و اصلی ترین قربانی میراث وی خواهد بود.

این دو جمهوری خواه باید مورد علاقه باشند. گرجستان در حال تغییر است و آقای ترامپ دولت را به سختی از دست داد ، اما همچنان به جناح راست میانه متمایل است. دیوید پردو ، نماینده فعلی ، تقریباً 50٪ مورد نیاز خود را برای جلوگیری از دور دوم کسب کرد و جون اوسوف ، رقیب حزب دموکرات ، نتوانست در مسابقه مجلس در حومه آتلانتا در سال 2017 برنده شود.

كلی لوفلر كه به عنوان رئیس جمهور منصوب شده بود ، از یك چالش اصلی وحشیانه داگ كولینز جان سالم به در برد ، اما حزب ایالتی در پشت سر او متحد است. رقیب او ، کشیش رافائل وارنوک ، یک مرد چپ واقعی است که در اعتراضات عدالت اجتماعی دستگیر شده و به قانون برنی سندرز اعتقاد دارد.

این استدلال که این کشور برای بررسی رئیس جمهور بایدن و سخنگوی نانسی پلوسی به مجلس سنا احتیاج دارد ، اکنون باید مشخص شود که رئیس جمهور ترامپ از دست داده است ، در میان رای دهندگان طنین انداز شود. مسئله این است که آقای ترامپ مرتباً بر آن استدلال قدم می گذارد و پیام GOP را با ادعاهایش مبنی بر سرقت انتخابات از سوی دموکرات ها در جورجیا و جاهای دیگر ، به هم می زند. این نظرسنجی ها مسابقات تنگاتنگی را نشان می دهد که دموکرات ها می توانند پیروز شوند.

آقای ترامپ با توئیت حمایت از این دو جمهوری خواه را توئیت کرده است و او قصد دارد عصر شنبه در یک گردهمایی در والدوستا شرکت کند. اما او همچنین به فرماندار GOP برایان كمپ و وزیر امور خارجه براد رافنسگرگر حمله می كند كه نتیجه را در ایالتی كه با 12670 رأی از دست داد ، لغو نكند. این یک رپ ناعادلانه است ، زیرا ایالت بازشماری دست از هر آرا را انجام می دهد. آقای ترامپ با بدتر شدن نسبت به سال 2016 در حومه آتلانتا مسابقه را از دست داد ، همانطور که در بسیاری از حومه های دیگر کشور نیز چنین کرد.